آموزش مخفي و آشكار كردن سطرها، ستون‌ها و برگه‌ها در اكسل

اكسل ، آموزش رايگان اكسل ، كتاب آموزش اكسل ، آموزش اكسل پيشرفته ، آموزش نرم افزار اكسل ، اكسل ۲۰۱۶ ، آموزش جديد اكسل

آموزش مخفي و آشكار كردن سطرها، ستون‌ها و برگه‌ها در اكسل

۱,۴۵۷ بازديد

آموزش مخفي و آشكار كردن سطرها، ستون‌ها و برگه‌ها در اكسل

اگر مي‌خواهيد با روش مخفي كردن سطرها يا ستون‌ها و يا برگه‌‌ي خاصي درون يك فايل اكسل و همچنين آشكار كردن قسمت‌هاي مخفي شده آشنا شويد در ادامه مطلب با آموزش  اكسل  همراه باشيد.

روش مخفي كردن:
براي مخفي كردن سطرها و ستون‌ها ابتدا سطر و يا ستون (هاي) مورد نظر را انتخاب نماييد براي انتخاب سطرها و ستون‌هاي دلخواه در صفحه گسترده جاري، ابتدا اولين سطر و يا ستون را انتخاب كنيد. سپس با فشردن و نگه داشتن كليد Ctrl، اقدام به كليك كردن و انتخاب سطر و يا ستون‌هاي بعدي نماييد. با اين روش قادر خواهيد بود، يك يا چندين سطر و ستون را به حالت انتخاب شده در آوريد.

سپس از سربرگ Home به كادر گروه Cells مراجعه كرده و بر روي گزينه Format كليك كنيد و از كادر باز شده آبشاري آن گزينه Hide & Unhide را انتخاب نماييد. با كليك بر روي اين گزينه، كادري باز خواهد شد كه گزينه‌هاي آن و كاركرد هركدام عبارتند از
    گزينه هاي مربوط به مخفي كردن سطر، ستون و برگه انتخاب شده :
Hide Rows: با انتخاب اين گزينه سطر(هاي) انتخاب شده به حالت مخفي تغيير مي‌كنند. البته پس از انتخاب سطر(هاي) مورد نظرتان، با راست كليك كردن هم مي‌توانيد گزينه Hide را مشاهده كنيد و پس از كليك بر روي آن، سطر و يا سطرهاي انتخاب شده را مخفي كنيد.

Hide Columns: با انتخاب اين گزينه ستون‌ (هاي) انتخاب شده به حالت مخفي تغيير مي‌كنند. مشابه حالت قبل گزينه Hide را منوي راست كليك نيز مي‌توانيد مشاهده كنيد.

Hide Sheet: با انتخاب اين گزينه قادر خواهيد بود تا برگه سند (صفحه اكسل) انتخاب شده را به حالت مخفي درآوريد.

با انتخاب گزينه مناسب از بين گزينه‌هاي توضيح داده شده در بالا پس از انتخاب سطر، ستون و يا برگه انتخاب شده قادر خواهيد بود تا آن‌ها را پنهان كنيد.

روش آشكار كردن:

آشكار كردن قسمت هاي مخفي شده ممكن است گاهي اوقات به راحتي مخفي كردن آن نباشد.

    گزينه هاي مربوط به آشكار كردن سطر ستون و برگه پنهان شده :

Unhide Rows: اين گزينه براي آشكار كردن سطر (هاي) پنهان شده كاربرد دارد.

Unhide Columns: از اين گزينه براي آشكار كردن ستون (هاي) انتخاب شده استفاده مي‌گردد.

...Unhide Sheet: با انتخاب اين گزينه قادر خواهيد بود تا برگه پنهان شده را آشكار سازيد.

    آشكار كردن برگه‌ي مخفي شده در اكسل:

اگر در يك فايل برگه‌اي مخفي شده باشد گزينه Unhide Sheet حالت فعال دارد و براحتي پس از انتخاب اين گزينه، پنجره‌ي Unhide ظاهر مي‌شود كه برگه‌هاي مخفي شده را نشان مي‌كند و با انتخاب هر يك از آن‌ها و كليك روي گزينه OK آن برگه آشكار مي‌شود.

اما اگر برگه‌اي مخفي نشده باشد گزينه Unhide Sheet حالت غير فعال دارد.

    آشكار كردن رديف يا ستون مخفي شده در اكسل :

اگر مي‌خواهيد كه تمام رديف‌ها يا ستون‌هاي مخفي شده در يك برگه آشكار شوند كافيست با استفاده از شرتكات Ctrl A و يا با كليك روي دكمه Select All، كل برگه را انتخاب كنيد.

سپس با كليك روي گزينه‌هاي Unhide Rows و Unhide Column تمام رديف‌ها يا ستون‌هاي مخفي شده در برگه‌ي فعال آشكار مي‌شوند. اما اگر مي‌خواهيد رديف يا ستون مشخصي كه مخفي شده است را آشكار كنيد شرايط كمي متفاوت است.

اگر ستون يا ستون‌هاي مخفي شده به غير ستون اول (ستون A) باشد مثلا ستون B، حال با انتخاب ستون‌هاي قبل و بعد از آن يعني ستون‌هاي A و C و سپس انتخاب گزينه Unhide Columns ستون يا ستون‌هاي مخفي شده آشكار مي‌شوند. البته از طريق منوي راست كليك هم مي‌توانيد گزينه Unhide را انتخاب كنيد.

اما اگر ستون مخفي شده ستون اول باشد چون قبل از آن ستوني وجود ندارد نمي‌توان آن را انتخاب كرد. براي حل اين مشكل در قسمت نشان داده شده (Name Box) عبارت A1 را تايپ  فعال شود Unhide Columns را انتخاب كنيد.

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در رویا بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.