همه چيز درباره كامنت در اكسل

اكسل ، آموزش رايگان اكسل ، كتاب آموزش اكسل ، آموزش اكسل پيشرفته ، آموزش نرم افزار اكسل ، اكسل ۲۰۱۶ ، آموزش جديد اكسل

همه چيز درباره كامنت در اكسل

۳,۹۰۲ بازديد

همه چيز درباره كامنت در اكسل

Comment يا كامنت در اكسل در مواردي كه كابران نياز به درج ديدگاه، نظر، عكس و يا به طور كل كامنت خاصي براي سلول ها داشته باشند بكار برده ميشود.

كامنت در اكسل براي هر سلول به صورت جداگانه درج ميگردد و نميتوان يك كامنت را به چند سلول اختصاص داد و يا براي يك سلول چند كامنت نوشت.

كاربردهاي كامنت در اكسل

به طور كلي كامنت ها را ميتوان در موارد زير به كار برد:

  • براي درج كامنت ها بر روي فايل هاي (سلول هاي اكسل) مورد بررسي
  • براي درج تغييرات و پيشنهادات
  • براي درج عكس هاي مربوط به محتواي سلول، مثلاً در ليست كاركنان ميتوان عكس هر شخص را در كادر كامنت مربوط به سلول حاوي نام آن شخص قرار داد

 

كاربرد كامنت اكسل

مبحث كامنت در اكسل به چند بخش تقسيم ميشود، نمودار شاخه اي زير نمايش دهنده ي بخش هاي مختلف اين مقاله ميباشد.

كامنت در اكسل

فرمت كامنت در اكسل

كادر در بر گيرنده ي كامنت در اكسل را به راحتي و با موس مي تواند به سايز دلخواه تغيير داد، علاوه بر اين براي تغيير اين خاصيت و خواص ديگر مي توان بر روي سلول حاوي كامنت كليك راست نموده و گزينه ي Edit Comment را انتخاب كرد.

حال با كليك راست بر روي حاشيه ي كامنت و انتخاب گزينه ي Format Comment وارد پنجره ي ويرايش كامنت در اكسل شويد.

ويرايش كامنت در اكسل

قرار دادن عكس در زمينه كامنت در اكسل

به منظور قرار دادن عكس در زمينه ي پنجره كامنت در اكسل، ابتدا از مسير نشان داده شده در شكل فوق وارد پنجره ي ويرايش كامنت در اكسل شويد، سپس وارد تب Colors and Lines شده و از قسمت Color گزينه ي Fill Effects را انتخاب نماييد.

در پنجره باز شده و از قسمت Picture عكس مورد نظر را براي قرار گرفتن در زمينه ي كامنت در اكسل انتخاب كنيد.

عكس زمينه در كامنت اكسل

تغيير نام نويسنده كامنت در اكسل

نامي كه در بالاي پنجره كامنت در اكسل نوشته ميشود نام كاربر پيش فرض اكسل ميباشد، براي تغيير اين نام از مسير زير اقدام نماييد:

نويسنده كامنت در اكسل

در نسخه هاي اكسل ۲۰۱۰، ۲۰۱۳ و ۲۰۱۶ براي تغيير نام نويسنده (User Name) بر روي دكمه ي File كليك نموده و Options را انتخاب نماييد، در قسمت General كادر مربوط به User Name وجود دارد كه ميتوان نام دلخواه را در آن درج نمود.

گروه كامنت در اكسل

در گروه كامنت در اكسل ميتوان برخي تنظيمات كامنت ها را انجام داد، در اين گروه ميتوانيد انتخاب كنيد كه كامنت ها نمايش داده شوند يا خير و يا اينكه بين كامنت ها در يك صفحه حركت كنيد و يا كامنت ها در اكسل را پاك كنيد يا ويرايش نماييد. از مسير زير ميتوانيد به گروه كامنت در اكسل دسترسي داشته باشيد:

گروه كامنت در اكسل

پرينت گرفتن كامنت در اكسل

در مقالات گذشته مبحث پرينت در اكسل را به تفصيل مورد بررسي قرار داديم، براي پرينت گرفتن فايل هاي اكسل حاوي كامنت، امكان قرار گرفتن كامنت ها در صفحات پرينت فراهم شده است.

پس از تكميل تنظيمات پرينت در فايل اكسل خود وارد پنجره Page Setup شده و با انتخاب تب Sheet از قسمت Comments تنظيمات مريوط به پرينت گرفته شدن كامنت هاي فايل اكسل خود را انجام دهيد.

پرينت كامنت در اكسل

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در رویا بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.