آموزش Slover در اكسل

اكسل ، آموزش رايگان اكسل ، كتاب آموزش اكسل ، آموزش اكسل پيشرفته ، آموزش نرم افزار اكسل ، اكسل ۲۰۱۶ ، آموزش جديد اكسل

آموزش Slover در اكسل

۱,۲۷۵ بازديد

آموزش Slover در اكسل

Solver يك Add-In مي‌باشد ، بدين معني كه يكي از امكانات جانبي نرم افزار است و برنامه‌اي است كه بر روي اكسل سوار شده و توسط آن مي‌توان مسائل بهينه سازي و مسائلي از جمله برنامه ريزي خطي كه در مهندسي صنايع با آن سروكار داريم را حل كنيم . اين Add-In همراه با خود نرم افزار وجود دارد   و در اين مقاله سعي بر معرفي كاربرد اين ابزار شده است.

حل مساله كتاب حسابان دبيرستان صفحه 162 :

پيدا كردن بيشترين حجم : سازنده يك كالاي صنعتي مي‌خواهد يك جعبه‌ي درباز بسازد كه قاعده آن به شكل مربع بوده و مساحت آن برابر 108 سانتي‌متر مربع باشد. ابعاد جعبه چقدر باشند تا حجم جعبه بيشترين مقدار ممكن را داشته باشد.

حل مساله برنامه ريزي خطي

تاليف دكتر ميربهادر قلي آريانژاد – دانشگاه علم و صنعت

يك شركت كوچك توليد كننده رايانه در كشور ، جديدا دو نوع رايانه با قيمت مناسب توليد مي‌كند. در حال حاض تقاضا براي اين دو حصمل به مراتب بيشتر از توان توليد اين كارخانه بوده و بنابراين محصول كارخانه در صورت توليد به سرعت به فروش مي‌رسد . مديرت شرك با علم به ظرفيت محدود در دسترس، در مورد تعيين ميزان توليد اين دو محصولمايل به تصميم گيري مناسب است . اين رايانه‌ها در بسته‌هاي 10 تايي به بازار عرضه مي‌شنوند و مديريت ، برنامه ريزي مسائل اساسي ظرفيت را بصهورت زير مشخص كرده است.

اولا: با وجود اينكه بيشتر اجزائي كه براي توليد رايانه به كار مي‌رود از كارخانه‌هاي ديگر تهيه مي‌شود، مع‌الوصف اغلب قطعات غير الكترونيكي را خود شركت توليد مي‌كند هر جعبه نوع اول و دوم كه شامل 10 رايانه است به ترتيب به 3 و 2 ساعت كار در دپارتمان توليد و 2 و 4 ساعت كار در دپارتمان مونتاژ زمان نياز دارد. دپارتمان توليد و مونتاژ انتظار دارند كه 36  ساعت و 40 ساعت كاري وقت در هفته آينده براي توليد و مونتاژ در اختيار داشته باشند.

ثانيا: رايانه نوع اول نياز به نوعي كارت گرافيكي دارد كه فقط از يك توليد كننده در خارج از شكور قابل تهيه است.آموزش اكسل مقررات گمركي اجازه ورود بيش از 100 عدد از آن را در هفته به اين شركت نمي‌دهد ولي رايانه نوع دوم چنين مشكلي را ندارد.

ثالثا: سود هر جعبه از رايانه نوع اول 7 واحد پول و سود هر جعبه از رايانه نوع دوم برابر 10 واحد پول است.

دريافت فايل pdf مقاله 

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در رویا بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.