آموزش تصويري ايجاد ليست سفارشي در اكسل

اكسل ، آموزش رايگان اكسل ، كتاب آموزش اكسل ، آموزش اكسل پيشرفته ، آموزش نرم افزار اكسل ، اكسل ۲۰۱۶ ، آموزش جديد اكسل

آموزش تصويري ايجاد ليست سفارشي در اكسل

۱,۴۳۹ بازديد

آموزش تصويري ايجاد ليست سفارشي در اكسل

ليست سفارشي در اكسل Custom List

اگر در برخي از كارهايتان به صورت مداوم با چند كلمه خاص كه تشكيل يك ليست را مي‌دهند سر و كار داريد و همواره از اين ليست استفاده مي‌كنيد، بهتر است براي خود يك ليست سفارشي درست كنيد. اين ليست به شما اين امكان را مي‌دهد كه به راحتي يك محدوده را پر كنيد. به عنوان مثال اگر با جدول برنامه هفتگي كار مي‌كنيد ليست شما مي‌تواند ايام هفته باشد. اگر جدولي داريد كه در آن كلماتي با پسوند اعداد ترتيبي استفاده مي‌شوند (هفته اول، هفته دوم، هفته سوم و …) ليست شما اعداد ترتيبي خواهد بود. يكي از قابليت هاي اين ليست‌ها، تركيب شدن آنها با ديگر كلمات است كه مي‌تواند به صورت پسوند به هر كلمه‌اي اضافه شوند. براي اين منظور ابتدا ليست خود را تنظيم كرده و در نهايت با استفاده از توابع متني ليست را با كلمات مورد دلخواه تركيب نماييد. ليست ها همواره كلمات مرتبط نيستند، اسامي افراد، اسامي شهرها، عناوين كتاب‌ها، شماره حساب ها و … نيز مي‌توانند محتويات ليست سفارشي باشند.

استفاده از ليست‌هاي سفارشي باعث صرفه جويي در وقت شده و كارتان حرفه‌اي تر خواهد بود.

براي ساخت يك ليست سفارشي به ترتيب زير عمل نماييد.

ابتدا بر روي گزينه File در محيط اكسل  كليك و سپس بر روي Options كليك نماييد.

در پنجره Options از سمت چپ بر روي بخش Advanced كليك كنيد.

دكمه Edit Custom Lists در قسمت انتهايي بخش Advanced  است آن را پيدا كرده و كليك كنيد.

Snap57

براي ايجاد ليست سفارشي جديد، آيتم‌هاي مورد نظر خود  را در قسمت  list entries وارد كرده و بر دكمه Add كليك كنيد. در اينجا شماره آرماتورها را كه از موارد و ليست هاي پركاربرد هستند را به ليست خود اضافه مي‌كنيم

ليست سفارشي -4 custom-list

به عنوان مثال آرماتور شماره ۶ را در سلول C2 وارد كنيد.

ليست سفارشي -1 custom-list

سلول  C2 را انتخاب كرده، گوشه سمت راست سلول  C2 (علامت بعلاوه توپر) را گرفته تا C13 امتداد دهيد. شماره هاي آرماتور كه در ليست سفارشي تنظيم شده است به صورت خودكار درج مي‌شود.

ليست سفارشي -2 custom-list

آموزش اكسل همچنين اگر در بخشي از سلول ها ليستي را وارد كرده‌ايد كه قرار است در بخش‌هاي ديگر به صورت تكراري آن را تايپ كنيد، مي‌توانيد با استفاده از گزينه Import در بخش Custom Lists ، سلول‌هاي حاوي ليست را انتخاب كرده و به ليست سفارشي اضافه نماييد.

ليست سفارشي - 5custom-list

 

منبع: omransoft.ir

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در رویا بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.