آموزش روش حذف سريع خانه هاي خالي در اكسل

اكسل ، آموزش رايگان اكسل ، كتاب آموزش اكسل ، آموزش اكسل پيشرفته ، آموزش نرم افزار اكسل ، اكسل ۲۰۱۶ ، آموزش جديد اكسل

آموزش روش حذف سريع خانه هاي خالي در اكسل

۱,۱۴۶ بازديد

آموزش روش حذف سريع خانه هاي خالي در اكسل

 در اكسل شما مي توانيد به صورت جداگانه در هر صفحه به حذف كردن مكان هايي كه نمي خواهيد بپردازيد. اگر اين كار را تك تك انجام دهيد، وقت زيادي از شما مي گيرد. ما در اين مقاله از سرزمين دانلود مي خواهيم روشي براي انجام دادن سريع اين كار را به شما آموزش دهيم.
 ابتدا صفحه اكسلي را كه مي خواهيد ويرايش كنيد، باز كنيد و سلول هاي مورد نظر خود را انتخاب كنيد. براي آنكه اين كار را سريع تر انجام دهيد بر روي مثلثي كه بين معرف هاي سطح و ستون است بزنيد تا تمام سلول هاي استفاده شده شما را انتخاب كند.
پس از آن كليد F5 را بزنيد و دكمه Special را انتخاب كنيد تا به منوي آن وارد شويد. در اين قسمت جا هاي خالي را انتخاب كنيد و OK را بزنيد. اين كار باعث مي شود كه تمامي سلول هاي خالي را انتخاب كنيد.

اكنون شما مي توانيد آن ها را پاك كنيد. شما مي توانيد رديف و ستون مورد نظر خود را نيز حذف كنيد. پس از آن كه سلول هاي مورد نظر خود را حذف كرديد، اكسل از شما در مورد اين پاك كردن سوال ميپرسد. براي پاك كردن رديف ها و ستون ها مي توانيد با زدن نام هر كدام از آن ها در كنار و بالاي صفحه، آن ها را انتخاب كنيد و سپس حذف كنيد.
پس از اين اكسل قسمت هاي سفيد صفحه شما را حذف مي كند و فقط مي توانيد متن هاي خود را مشاهده كنيد. فقط به اين توجه داشته باشيد كه در اين فرآيند سلول هاي شامل متن را پاك نكنيد چون ممكن است بازگرداني نشود.
با استفاده از روشي كه براي شما گفته شد مي توانيد به راحتي قسمت هايي از صفحه را كه نمي خواهيد حذف كنيد و صفحه خود را خلوت تر كنيد.
اميدوارم با استفاده از اين مقاله بتوانيد به راحتي اين كار را انجام دهيد.

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در رویا بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.