برطرف كردن كندي و سرعت پايين فايل هاي اكسل

اكسل ، آموزش رايگان اكسل ، كتاب آموزش اكسل ، آموزش اكسل پيشرفته ، آموزش نرم افزار اكسل ، اكسل ۲۰۱۶ ، آموزش جديد اكسل

برطرف كردن كندي و سرعت پايين فايل هاي اكسل

۱,۲۹۴ بازديد

برطرف كردن كندي و سرعت پايين فايل هاي اكسل

يكي از اين دلايل را با هم بررسي مي كنيم و آن اين است كه تعداد زيادي از سلولهاي Excel كه استفاده نمي شوند و شما در آنها مقداري را تايپ نكرده ايد در حافظه بار گذاري مي گردند .

هر شيت Excel 2007 يا اكسل 2010 چيزي بيش از يك ميليارد سلول دارد و واضح است كه اين همه سلول در حافظه فراخواني نخواند شد در برخي از موارد كاربر باعث مي شود كه سلولهايي بيش از آنچه مورد نياز است در حافظه كامپيوتر بارگذاري گردد مثلا در يك خانه يك Space اشتباها تايپ شده است و ...

در Excel كليد ميانبر Ctlr+End را بزنيد تا به Last Used Cell برويد و ببينيد كه آيا اين خانه آخرين سلول Excel است كه در آن مقداري وارد شده است يا نه .
اگر كه در بين آخرين خانه شيت Excel شما و Last Used Cell فاصله ي زيادي بود بايد توسط فرمان Delete تمامي سطرها و سلولهاي آن شيت Excel را Delete نماييد و سپس فايل Excel خود را ذخيره كنيد تا تعداد مناسبي از سلولهاي در Excel هنگام باز شدن اين فايل در حافظه فراخواني شود.

تكنيك مهم ديگر اين است كه فايل هاي Excel  خود از 2003 به 2007 تبديل نماييد براي اين كار از گزينه Office Button (آموزش اكسل همان دكمه اي كه به جاي فايل آمده!) گزينه Convert را بزنيد شايد فايل شما از 30MB به 1MB تبديل شود

پاسخ به برخي از نظرات:

دقت كنيد كه بعد از انجام فرآيند بالا بايد يكبار فايل را ببنديد و سپس باز كنيد و اگر كليد Ctrl End را در Excel زديد ، بايد به محل مناسبي كه مد نظر شماست برود.

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در رویا بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.