آموزش حسابداري گزارش گيري از پرداخت به پرسنل در اكسل

اكسل ، آموزش رايگان اكسل ، كتاب آموزش اكسل ، آموزش اكسل پيشرفته ، آموزش نرم افزار اكسل ، اكسل ۲۰۱۶ ، آموزش جديد اكسل

آموزش حسابداري گزارش گيري از پرداخت به پرسنل در اكسل

۱,۲۹۵ بازديد

آموزش حسابداري گزارش گيري از پرداخت به پرسنل در اكسل

فرض كنيد به افرادي كه با شما كار مي كنند در تاريخ هاي مختلف مبالغي را به عنوان مساعده حقوق پرداخت كرده ايد. در يك شيت اسامي و مشخصات نفرات همراه با كد پرسنلي هر شخص ثبت شده است. در شيت ديگر مبلغ مساعده هاي پرداختي را فقط با ذكر شماره پرسنلي هر فرد ياداشت كرده ايد. اكنون اگر بخواهيد بدانيد كه جمع دريافتي هر نفر و تعداد دريافت هاي او چقدر است در شيتي به نام “جمع پرداختي” فرمول هاي لازم جهت اين كار نوشته شده است.

در شيت “پرسنل”  اسامي و مشخصات پرسنل ثبت شده است. در شيت “پرداختها” مبالغ پرداختي به پرسنل و در شيت “جمع پرداختي” جمع مبالغ پرداختي به هر شخص مشخص ميگردد.

در اين مثال از فرمولهاي برداري استفاده شده است. براي نوشتن فرمول هاي برداري پس از نوشتن فرمول بايد به جاي فشار كليد Enter از تركيب Ctrl+Shift+Enter استفاده كنيم و علامت {  } ابتدا و انتهاي  فرمول به صورت اتوماتيك ايجاد ميگردند و نبايد آنها را تايپ كنيم.

فرمولهاي استفاده شده در هر سلول در تصوير مشخص شده اند.

ضمناً در شيت “پرداختها” محدوده A1:C100 به نام “پرداختها” نامگذاري شده است. و ستون B1:B100 از همين صفحه به نام “شماره_پرسنلي” نامگذاري شده است. در فرمولهاي نيز از اين نام ها استفاده شده است.

براي نامگذاري يك ناحيه يا بايد اسم مورد نظر را در كادر نام و يا از طريق سربرگ فرمول ها و سپس از گزينه Define name استفاده نماييد.

در آينده روش نامگذاري و استفاده از نام  در فرمول ها در مقاله اكسل جداگانه اي تشريح خواهد شد.

 

Accounting1 

Accounting2Accounting3

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در رویا بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.