آموزش فراخواني تصاوير در سلول هاي اكسل

اكسل ، آموزش رايگان اكسل ، كتاب آموزش اكسل ، آموزش اكسل پيشرفته ، آموزش نرم افزار اكسل ، اكسل ۲۰۱۶ ، آموزش جديد اكسل

آموزش فراخواني تصاوير در سلول هاي اكسل

۲,۱۱۴ بازديد

آموزش فراخواني تصاوير در سلول هاي اكسل

همانطور كه با استفاده از فرمول Vlookup در اكسل مي توان مطالب وابسته به يك كد را به صورت اتوماتيك احضار كرد با روش زير ميتوان ابن كار را با تصاوير انجام داد.

ابتدا تصاوير را در ستون A قرار دهيد. (Inser Picture) اندازه سلول بايد متناسب با سايز تصوير باشد. در ستون B اسامي يا كد پرسنلي مربوط به هر تصوير را وارد نماييد. در ستون C و در يك سلول دلخواه مثلاً C1 يك ليست بازشو از اطلاعات ستون B ايجاد نماييد. روش كار مطابق تصاوير 1 تا 3

در يك سلول دلخواه مثلاً  T1 فرمول را به

شكل  INDEX($A$1:$A$4,MATCH($C$1,$B$1:$B$4,0)) بنويسيد و اين فرمول را در حافظه كپي نماييد. (ctrl+C) و بعد كليك Esc را فشار دهيد.

اكنون به سلول T1 نامي را اختصاص دهيد. براي اين كار از سربرگ Formulas بر روي Define Name كليك نماييد. از كادر ظاهر شده و در قسمت Name يك نام دلخواه (مثلاً Picture) را وارد نموده و در كادر Refers to  فرمولي را كه قبلاً در حافظه كپي كرده ايد قرار دهيد. (ctrl+V) – روش كار در شكل زير توضيح داده شده است.

اكنون يكي از عكسها را كپي كرده و در سلول كناري ليست بازشو Paste كنيد. در حالي كه تصوير در حال انتخاب است در قسمت فرمول بار در بالاي صفحه كليك نموده و پس از تايپ علامت تساوي نامي را كه قبلاٌ براي سلول T1 انتخاب كرده بوديد (pictur) تايپ نموده و كليد Enter را فشار دهيد.

تذكر: آموزش اكسل بعد از اتمام كار فرمول نوشته شده را مي توان حذف نمود.

روش اجراي مراحل كار را در تصاوير زير ملاحظه فرماييد.

 

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در رویا بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.