آشنايي با انواع داده در اكسل

اكسل ، آموزش رايگان اكسل ، كتاب آموزش اكسل ، آموزش اكسل پيشرفته ، آموزش نرم افزار اكسل ، اكسل ۲۰۱۶ ، آموزش جديد اكسل

آشنايي با انواع داده در اكسل

۱,۷۷۲ بازديد

آشنايي با انواع داده در اكسل

به دليل ماهيت صفحه گسترده بودن اكسل و امكان فرمول نويسي در سلول هاي اكسل، كاربران در حوضه هاي متفاوت از اكسل براي رفع نيازهاي خود استفاده مي نمايند. در اين ميان اكسل با داده هاي متفاوتي سر و كار دارد كه ابزارهاي گوناگوني به منظور كار با اين داده ها در اختيار كاربران قرار داده شده است. اما شايد اين سوال پيش بيايد كه دليل اهميت شناخت انواع داده در اكسل چيست، در آينده با فرمول نويسي ها و توابع در اكسل آشنا ميشويم، هر تابعي در اكسل ارگومان هاي مخصوص به خود را دارد كه بنا به نوع آن تابع و ماموريت آن، نوع آرگومان هاي آنها متفاوت ميباشد. برخي توابع داراي آرگومان هاي عددي ميباشند و برخي تنها آرگومان هاي متني را ميپذيرند. شناخت انواع داده در اكسل به ما كمك ميكند درك درستي از فرمول نويسي ها و كاربرد توابع داشته باشيم.

شناخت انواع داده ها در اكسل به كاربران كمك مي نمايد كه از طرفي توابع پيش فرض اكسل را به درستي استفاده نمايند و از طرف ديگر فايل هاي اكسل خود را حرفه اي تر و آراسته تر آماده نمايند.

آشنايي با انواع داده در اكسل

نمودار شاخه اي زير انواع داده هايي كه كاربران مي توانند در سلول هاي اكسل وارد نمايند را معرفي مي نمايد.

اين مقاله در واقع مقدمه اي براي ورود به مبحث فرمول نويسي در اكسل مي باشدكه در آنجا خواهيم فهميد كه برخي توابع تنها براي داده هايي خاص كاربرد دارند و كاربران نياز دارند براي استفاده از آن ها نوع داده ي خود را تعيين نمايند.

اعداد در اكسل

اعداد در اكسل از اهميت بسياري برخوردارند، در مراتب حرفه اي تر كار با اكسل و مخصوصاً در يادگيري و استفاده از برنامه نويسي ويژوال بيسيك در اكسل، به اهميت شناخت و تفكيك انواع داده در اكسل و كار با اعداد پي خواهيم برد. حتي اعداد نيز خود به چند دسته تعريف ميشوند كه در توصيف نوع متغيرها در ماكرو نويسي در اكسل بسيار مهم ميباشد. داده هاي عددي در اكسل ممكن است حتي به فرمت متني نيز ذخيره شوند كه انجام اينكار گاهي لازم ميباشد. براي توضيحات بيشتر فيلم آموزشي قرار داده شده در انتهاي اين مقاله را مشاهده نماييد. توابع رياضي و مثلثاتي در اكسل (Math & Trig Functions) از جمله توابعي هستند كه بر روي داده هاي عددي عمليات انجام ميدهند.

اجمالاً لازم به ذكر است در ابتداي كار با اكسل نياز به تعريف نوع داده ها براي اكسل خود نداريد و اكسل بنا به تابعي كه شما استفاده مي كنيد نوع داده ي مورد استفاده را تعيين مي نمايد.

شما مي توانيد در اكسل نحوه نمايش اعداد خود را نيز تعيين نماييد، مانند تعداد اعشار، نمايش عدد به صورت درصد يا به صورت عدد علمي، در مباحث بعدي بيشتر به اين مورد اشاره خواهيم نمود.

مالي و حسابداري در اكسل

براي كاربران در حوزه هاي مالي، اكسل يكي از مفيد ترين و كاربردي ترين ابزار ها مي باشد. امكانات فراواني در اكسل براي اين دسته از كاربران قرار داده شده است كه از آن جمله مي توان به تعريف متداول ترين توابع كاربردي در حوزه هاي مالي و حسابداري در اكسل اشاره نمود. كاربران مي توانند داده هاي مالي خود را با ذكر واحد پولي در اكسل وارد نموده و بر روي آن ها عمليات انجام دهند. در آينده در مورد داده هاي پولي بيشتر صحبت خواهيم نمود و مقالات متعددي در مورد حسابداري در اكسل منتشر خواهيم نمود.

براي كار با توابع حسابداري و انجام امور مالي در اكسل لازم است كاربران با داده هاي نوع Currency آشنا باشند، لذا اين نكته اهميت اين نوع داده ها را آشكارتر مينمايد.

تاريخ و زمان در اكسل

از جمله پر كاربردترين ابزارهاي اكسل در حوزه هاي امور اداري، حسابداري و مستند سازي، توابع تاريخ و زمان (Date & Time Functions) مي باشند، براي يادگيري كار با توابع تاريخ و زمان و البته انجام عمليات بر روي سلول هاي حاوي تاريخ و زمان، لازم است كاربران درك درستي از داده هاي نوع تاريخ و زمان داشته باشند. در مقالات آينده توابع تاريخ و زمان در اكسل مورد بررسي قرار خواهند گرفت.

 متن در اكسل

استفاده از توابع و داده هاي متني چه در محيط اكسل و چه در زبان برنامه نويسي ويژوال بيسيك در اكسل همواره در سطوح بالاتر و حرفه اي تر قرار گرفته و اين موضوع براي فايل هاي اكسل با زبان فارسي يادگيري مهارت هاي بيشتري را مي طلبد. توابع متني در اكسل (Text Functions In Excel) از جمله توابع بسيار مهم و عمومي در اكسل به شمار ميروند كه ماموريت آنها انجام عمليات بر روي داده هاي متني ميباشد. لذا شناخت داده هاي متني و روش تعريف آنها از اهميت بسياري برخوردار است.

در مقالات آينده با خطاها و يا توابعي در اكسل سر و كار خواهيم داشت كه ما را مجاب مي ساند در تعريف نوع داده هاي خود بيشتر محتاط باشيم.

داده هاي Boolean در اكسل

داده هاي Boolean در اكسل داده هايي هستند كه صرفاً ميتوانند يكي از دو حالت True و False باشند. لازم به ذكر است در اكسل و ويژوال بيسيك، همواره عبارت False برابر با عدد صفر و عبارت True برابر با عدد يك ميباشد. پس داده هاي Boolean داده هايي با دو مقدار صفر يا يك ميباشند. البته داده ي نوع Null هم وجود دارد كه به معني Not True و Not False است. در آينده در مورد اين نوع داده ها بيشتر اطلاعات كسب خواهيم كرد.

توابع منطقي در اكسل (Logical Functions) كه از اركان اكسل به شمار ميروند و توابع اطلاعات در كسل (Information Functions) از جمله توابعي هستند كه با داده هاي نوع Boolean سر و كار دارند.

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در رویا بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.